Logo nedir? Lafız fehvaı olarak kök huzurlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun direk olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara malik olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz fehvaının dışında, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan insan yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı nispeten önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çkızılışmasını meydana getirecek insan yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler için daha çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde hareket gösteren anlayışletmelerin alelumum logoları sektörü söz gelişi eder. Ancak çabucak bir araba sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çkızılışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, palas anlaşılır, yazıırlanması palas, mümkün olduğunca az nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çyeksan baskı ve bölge tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine mütenasip olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıdizi lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem birlikte rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu haber çok önemlidir.