Kişinin yasevimliığı sosyete içinde kıymeti olan , yetenek, hareket ve gayrı davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; bireyin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı yapılabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına münasip ) bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma nazaran;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğmeseletirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler dâhilin tıpkıdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran bileğmeseleebilir, ancak sürecin doğkakımı bileğmeselemez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biraşkın filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim bilimi, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime üzerine bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmeseleikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim bilimi, ölümlü dâhilin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere münasip olabileceği üzere istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye sarhoş olmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir plan ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise kendi kendine gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir model olarak ele alındığında ise terbiye sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; okul içinde meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, yetki, test özları üzere matlup davranış bileğmeseleiklikleridir.